Recrutare de "la distanță"?
Provocare acceptată!

Lucratul de acasă poate nu a fost cea mai populară opțiune ca formă de angajare. Cu toate acestea, a necesitat o implementare accelerată, iar astăzi, practic, foarte multe companii din România s-au văzut nevoite să își „virtualizeze” operațiunile acolo unde acest lucru a fost posibil.

Însă lucrurile par să nu se oprescă aici și tot mai multe companii decid să continue pe viitor, cel puțin parțial, dacă nu total, oferirea serviciilor de la distanță. Aici vom discuta exclusiv despre serviciile de recrutare, care deși vin la pachet cu o serie de provocari, am demonstrat cu succes că pot fi depășite, iar recrutarea “la distanță” este o opțiune viabilă pentru viitor, chiar și în România.

Pentru ca acest lucru să fie posibil, pe lângă instrumentele digitale absolut necesare, trebuie să luăm în considerare o serie de principii care ne ajute să reușim în activitatea noastră.

Comunicarea a fost și se află în continuare în centrul tuturor strategiilor de recrutare. Este foarte important să stabilim și să gestionăm eficient diferite tipuri de comunicare, pentru a realiza procese de recrutare de succes și de la distanță.

Câteva dintre zonele puternic impactate de valoarea comunicării atunci când procesele de recrutare au fost realizate de la distanță sunt:

  • Anunțurile de angajare: Dacă această acțiune este făcută într-un mod profesionist, publicarea anunuțului de angajare oferă beneficii dintre cele mai diferite: atragerea candidaților potriviți, economii de timp și bani prin reducerea erorilor de recrutare precară și îmbunătățirea brandului de angajator. Aici puteți găsi mai multe informații despre Cum să redactezi un anunț de angajare/ fișă a postului.
  • Rețelele de socializare: Rețelele sociale se bucură de o popularitate foarte mare, popularitate care a luat amploare și mai mult în aceste vremuri, dat fiind că majoritatea dintre noi petrecem cea mai mare parte a timpului nostru în mediul online. Tot mai mulți candidați, dar și companii își petrec timp pe rețelele sociale. Candidații sunt din ce în ce mai dornici de conținut, se așteaptă să primească cât mai multe informații de calitate și tocmai de aceea există avantaje în folosirea rețelelor sociale, care ne permit o interacțiune la scară largă, ne oferă posibilitatea de a pune accentul pe strategiile de branding și ne ajută să atragem cei mai talentați candidați.
  • Comunicarea pe parcursul procesului de recrutare: Experiența candidatului într-un proces de recrutare este foarte importantă, indiferent dacă acesta se va concretiza sau nu cu o ofertă de angajare. De multe ori, companiile pierd un potențial talent din cauza lipsei unei comunicări adecvate și în timp util. Uneori, candidații nu primesc nicio informație privind statusul lor în procesul de recrutare sau chiar așteaptă mult prea mult pentru a cunoaște rezultatul final, iar întârzierea proceselor de recrutare crește riscul de a pierde un potențial talent în favoarea altor angajatori.
  • Recrutare colaborativă: Astăzi, distanțarea fizică este impusă atât între membrii echipelor noastre, cât și între noi și clienții alături de care derulăm proiecte de recrutare. Comunicarea internă joacă un rol fundamental în strategiile de recrutare, iar îmbunătățirea acesteia trebuie să fie unul dintre obiectivele principale ale oricărui profesionist în recrutare.

Dezvoltând protocoale clare și asigurându-ne că toată lumea le cunoaște și le înțelege, am reușit să menținem o comunicare solidă, care a condus echipa către atingerea obiectivelor stabilite, în pofida provocărilor date de această distanțare.

Într-adevăr, am îmbrățișat cu încredere continuarea activității noastre de la distanță și am profitat la maxim de ceea ce a putut aduce cu sine această modalitate de lucru.

În ajutorul nostru a venit toată tehnologia de care aveam nevoie, permițându-ne să continuăm să recrutăm de la distanță și să dedicăm timp de calitate candidaților și clienților noștri.

Scris de Mihaela Tomescu,
Senior Consultant – Professional & Executive Search Division